آموزش زبان انگلیسی با اخبار چرخ کپنهاگ
[restrict subscription=1]
[/restrict]
? با کلیک روی دکمه پلی فایل صوتی اخبار چرخ کپنهاگ را گوش کنید.
آموزش زبان انگلیسی با اخبار چرخ کپنهاگ خبر 167 ام است، که به معرفی چرخ کپنهاگ که اختراع جدید استارتاپی به نام “Super pedestrian” از دانشگاه ام آی تی است می پردازد. متن انگلیسی خبر به همراه ترجمه فارسی را می توانید در ادامه مطالعه کنید.
A startup born at MIT has created a wheel that can make any bike electric — and now it’s coming to Europe
Danielle Muoio Oct. 5, 2017, 6:00 AM
چرخ کپنهاگ (Copenhagen Wheel) اختراع جدید استارتاپی به نام “Super pedestrian” از دانشگاه ام آی تی است که هر دوچرخه معمولی را به یک دوچرخه الکتریکی تبدیل می کند – اکنون در حال ورود به اروپا است.
Super pedestrian, a startup born at MIT’s Senseable City Lab, is launching its first product internationally Called the Copenhagen Wheel, the red-hub wheel can convert any bike into an electric (and smart) mode of transportation. The bike is already available in 44 US states, but Super pedestrian has announced it will sell the Copenhagen Wheel in the United Kingdom and Europe for the first time.Scroll down for a closer look at the product:
این شرکت نوپا که در یکی از آزمایشگاههای شهر سین سیبل ام آی تی شکل گرفت، ازچرخ کپنهاگ که به صورت یک رینگ قرمز رنگ طراحی شده و با استفاده از آن دوچرخههای مرسوم، به دوچرخه الکتریکی تبدیل میشوند رونمایی کرده است. این طرح تا به حال در 44 ایالت آمریکا در دسترس بود، اما اخیرا مدیران Super pedestrian قصد دارند که محصول خود را در اروپا هم عرضه کنند. با هم نگاهی دقیقتر به چرخ کپنهاگ میاندازیم:
Behold, the Copenhagen Wheel. The wheel can attach to any ordinary bike, but you can also choose to purchase it with a bike as a package deal for roughly $2,000. The wheel alone is the bulk of that cost at $1,500. That may sound like a lot, but high-end bicycles can easily go for $1,000 without the added electric motor.
سازندگان این اختراع شگفتانگیز را به صورت مجزا با قیمت 1500 دلار به فروش میرسانند، اما اگر خریداری علاقهمند به خرید یک محصول کامل باشد، میتواند با پرداخت 2 هزار دلار دوچرخهای زیبا را هم به همراه چرخ کپنهاگ بخرد. شاید در نگاه اول پرداخت 2 هزار دلار برای یک دوچرخه گران به نظر برسد، ولی جالب است بدانید که دوچرخههایی با کیفیت مناسب و بدون تجهیزات پیشرفته و هوشمند، با قیمتی بیش از هزار دلار به فروش میرسند.
The bike is meant to serve as a main mode of transportation in crowded cities where owning a car is too expensive, Super pedestrian CEO Assaf Bider man said in an interview “The distances most people are required to cover on a day-to-day basis, these have grown too large for non-motorized transportation,” Bider man said.
مدیرعامل این استارتاپ اسف بیدرمن (Assaf Biderman) در مصاحبهای گفته است که دوچرخه برقی توسعهیافته به کمک چرخ کپنهاگ به منظور جایگزینی وسایل نقلیه گرانقیمت در شهرهای شلوغ که استفاده از یک خودرو در آنها صرفه اقتصادی ندارد، ساخته شده است. بیدرمن در ادامه میگوید که مسافتهای روزانه یک فرد عادی، طولانیتر از آن هستند که با یک وسیله غیر موتوری طی شوند.
The Copenhagen Wheel comes with an accompanying smartphone app that acts as a digital key, allowing owners to control when it’s activated. The wheel measures the rider’s torque, cadence, and speed to deliver boosts of power at the right time.
چرخ کپنهاگ اپلیکیشنی همراه خود دارد که به کاربر این امکان را میدهد که روشن و یا خاموش بودن آن را از طریق اسمارت فون خود کنترل کند. این اختراع گشتاور چرخ، ریتم حرکت و سرعت دوچرخه را تحت نظر داشته و در مواقع لزوم انرژی لازم برای جایگزینی عمل پدال زدن را تامین میکند.
putting the motor in the wheel was key because it allows the Copenhagen Wheel to deliver power at the exact moment a cyclist would need it, Bider man said. If the motor was placed anywhere else, the power delivery would be delayed, affecting the quality of the ride. Having the motor directly on the wheel also gives owners the freedom to choose whatever bike they want.
بیدرمن میگوید که نکته اصلی طرح توسعهیافته قرار دادن موتور در داخل چرخ است که باعث میشود چرخ کپنهاگ دقیقا در لحظهی موردنیاز به کمک کاربر بیاید؛ اگر قرار بود که موتور به کار رفته در بخش دیگری از سیستم دوچرخه قرار بگیرد، قدرت رسانی به چرخها با تاخیر همراه میشد و امکان لذت بردن از یک تجربه سواری دلپذیر را تحت تاثیر قرار میداد. به علاوه، قرارگیری سیستم کپنهاگ در چرخ، خریدار را در انتخاب نوع دوچرخه محدود نمیکند.
“When you’re making a vehicle that’s very small and electric it needs to communicate with a human body seamlessly,” Bider man said. The wheel can boost a rider’s power output by 20 times, but the user ultimately gets to choose what power delivery they want on the smartphone app by selecting one of three modes: Eco, Turbo, and Exercise..
طراحان این اختراع اعلام کردهاند که چرخ کپنهاگ توانایی تامین انرژی لازم برای حرکت وسیله را تا بیست برابر انرژی اولیه دوچرخهسوار داشته و از طریق اپلیکیشن توسعهیافته، این امکان وجود دارد کاربر بین سه حالت مختلف قدرت رسانی Eco ،Turbo و Exercise یکی را برای سواری خود انتخاب کند.
The Copenhagen Wheel allows riders to reach up to 25 mph and covers 31 miles on a single charge. Super pedestrian has raised $28.5 million to date from backers like Spark Capital and General Catalyst. Tony Fadell, the former CEO of Nest, has invested an undisclosed amount in the company.
بر طبق اطلاعات منتشرشده، این چرخ قادر است تا دوچرخه را به حداکثر سرعت 40 کیلومتر بر ساعت برساند و با یک بار شارژ کردن، مسافتی معادل 50 کیلومتر را طی کند. طرح توسعهیافته به قدری مورد استقبال علاقهمندان قرار گرفته که شرکت Super pedestrian تاکنون چیزی در حدود 28.5 میلیون دلار سرمایه خارجی را جذب کرده است.
Bider man co-invented the Copenhagen Wheel when he was associate director at MIT’s Senseable City Lab in 2009. He and others left the lab in 2013 to form Super pedestrian. They started selling the Copenhagen Wheel in US stores in April of this year.
بیدرمن در سال 1388، وقتی که در ام آی تی مشغول به کار بود، در اختراع چرخ کپنهاگ نقش داشت و در حدود 4 سال بعد، به همراه سایر همکارانش برای تاسیس استارتاپ Super pedestrian از این دانشگاه جدا شد. فروش این محصول از اوایل سال میلادی جاری در آمریکا آغاز شد.
Bider man, pictured here, said he hopes the Copenhagen Wheel will help reduce congestion in cities by providing people with a smaller, personal vehicle that doesn’t take up as much space as a traditional car. “Unless we rethink our mobility fundamentally, our cities will get more and more packed,” he said. “That’s what attracted us to the bicycle as a starting point.”.
بیدرمن امیدوار است که به کمک اختراع او و دوستانش، ازدحام و شلوغی شهرها کاهش یافته و وسیلهای شخصی و کوچک که از خودرو ارزانتر بوده و به مراتب نگهداری و فضای کمتری نیاز دارد را در اختیار مردم جهان قرار دهد.
بر طبق صحبتهای او تا زمانی که اساس وسایل نقلیه از ابتدا موردبررسی و تغییر قرار نگیرد، شهرها شلوغتر شده و ترافیک خیابانها بیشتر میشود.
منبع : businessinsider
آيا شما هم سوالی داريد؟
سوالات زبان انگليسی خود را در بخش نظرات اين مطلب مطرح کنيد و تا آخر هفته جواب آن را دريافت کنيد.
لطفا با کلیک روی زیر ما را در گوگل محبوب کنید.