آموزش زبان انگلیسی با اخبار – بالن فوق پرفشار ناسا (1)

آموزش زبان انگلیسی با اخبار شماره 52 . ناسا بالنی را طراحی کرده است که توانسته 46 روز در آسمان پرواز کند. این یک رکورد جدید است که توسط این بالن به ثبت رسیده است. شما می توانید برای مطالعه اخبار روز به زبان انگلیسی همراه با ترجمه فارسی به بخش آموزش زبان انگلیسی با اخبار سایت زبان رمزی مراجعه کنید.
NASA’s Super Pressure Balloon glides past flight duration record (1)
For decades NASA has been sending big balloons to high-altitudes as a low-cost way of gathering atmospheric data, but in their current form they do have their limitations. One of which is sustaining long duration flights at certain latitudes. NASA is trying to overcome this with its Super Pressure Balloon (SPB) designed to eventually remain airborne for more than 100 days at a time.
The floating observatory is edging closer to this goal, coming down to land after 46 days in the air to set a new mid-latitude flight duration record for a balloon of its type. This is because during the day time, the sun heats up the helium inside the balloon, causing it to expand and start to escape. Then after the sun goes down, the balloon and gas inside starts to cool and the balloon descends, sometimes by as much as 50,000 ft (15.2 km). The balloon therefore has to release ballast, around eight percent a day, to maintain altitude, which limits how long it can remain in the air for.
بالن فوق پرفشار ناسا رکورد پرواز بدون موتور را شکست!
چندین دهه است که ناسا در حال ارسال بالنهای بزرگ به ارتفاعات بالا، به عنوان راهکاری کم هزینه جهت جمع آوری اطلاعات جوی است، اما این راهکار در فرم فعلی خود دارای محدودیتهایی است. یکی از این محدودیتها پروازهای طولانی مدت در عرضهای جغرافیایی معین است. ناسا در تلاش است تا به کمک بالن فشار بالای خود (SPB) بر این محدودیت غلبه کند، بالن یاد شده با این هدف که در نهایت، بیش از ۱۰۰ روز و بصورت مداوم در آسمان باقی بماند طراحی شده است. رصدخانهی شناور مذکور در حال نزدیک شدن به این هدف است، این بالن پس از ۴۶ روز پرواز بر روی زمین فرود آمد و بدین ترتیب رکوردی جدید را در زمینهی مدت زمان پرواز در عرضهای جغرافیایی میانی برای بالنی از نوع خود، به ثبت رساند. دلیل محدودیت یاد شده این است که در طول روز، تابش خورشید، گاز هلیوم داخل بالن را گرم کرده و در نتیجه منجر به انبساط و فرار آن میشود. در نهایت، پس از غروب خورشید، بالن و گاز داخل آن شروع به خنک شدن میکنند و بالن نیز کاهش ارتفاع میدهد و گاهی اوقات، میزان کاهش ارتفاع به ۱۵.۲ کیلومتر میرسد. بنابراین بالن برای حفظ ارتفاع خود، باید روزانه در حدود ۸ درصد از وزنههای تعادل خود را رها کند و این موضوع عامل محدودیت مدت زمان پرواز است.
منبع: gizmag