آموزش زبان انگلیسی از طریق اخبار – رزومه استاندارد (2)

آموزش زبان انگلیسی از طریق اخبار شماره 97. متن انگلیسی با ترجمه فارسی خبری جالب در مورد اشتباهات رایجی که کارجویان در نگارش رزومه مرتکب می شوند در آموزش زبان انگلیسی با اخبار شماره 96 به دو اشتباه رایج در نگارش رزومه پرداختیم. امروز به سه اشتباه دیگر می پردازیم. متن انگلیسی خبر به همراه ترجمه فارسی را می توانید در این پست مطالعه کنید.
Starting a bullet point with ‘Responsible for’
This is another “lazy thing” that she has seen too many times on résumés.
“Candidates need to understand that starting a sentence with ‘responsible for’ tells the reader what the job requirements were supposed to be, but it does not state that the candidate actually performed the functions,” Nicolai says. “It does not state that the candidate was successful in these functions. Don’t be lazy: Take the extra few minutes to explain what you accomplished — not what you were expected to accomplish.”
Too many buzzwords
Résumé jargon such as “out-of-the-box,” “team player,” and “exceptional communicator” are “baseline expectations in today’s market,” Nicolai says. “A person who truly is a ‘unique problem solver who works well in teams’ will convey this succinctly and creatively on their résumé through a combination of few words and imagery.”
Being too formal
Finally, she says that she finds overly formal résumés annoying because they’re not engaging and don’t allow the reader to get a good sense of the applicant’s personality.
شروع یک بند با جمله ‘توانایی برای’
نیکلای درباره یکی دیگر از اشتباهاتی که بارها در رزومهها مشاهده کرده است، میگوید:
متقاضیان باید درک کنند که شروع یک جمله با «توانایی انجام …» به خواننده نشان میدهد که شغل مد نظر شما باید چه وظایفی را شامل شود اما بیان نمیکند که آیا متقاضی قبلا آن کار را انجام داده است یا خیر. در حقیقت شما نمیتوانید به خواننده نشان دهید که آیا قبلا توانایی را که ذکر کردهاید انجام داده و در آن موفق بودهاید بلکه تنها به یک فاکتور اشاره میکنید.
وی در ادامه میگوید:
در نوشتن رزومه تنبلی را کنار بگذارید و دقیقا توانایی خود را نوشته و به همراه آن میزان تجربهای که در انجام آن کسب کردهاید را ذکر کنید. آنچه را که تاکنون انجام دادهاید بنویسید نه آنچه انتظار دارید در آینده انجام دهید.
بیش از حد شعار دادن
اصولا در نوشتن رزومه از کلماتی استفاده میشود تا بتوان شخص خواننده را تحت تاثیر قرار داد، مانند دارای روابط عمومی بالا یا دارای توانایی مورد نیاز بازار روز و اصطلاحات مشابه. نیکولای در این مورد میگوید:
فردی که توانایی خاصی در حل مشکلات داشته باشد، کسی که بتواند در یک تیم فعالیت کرده و با تمام اعضا تعامل داشته باشد میتواند در رزومه خود با خلاقیت و نبوغی که دارد به این مسئله اشاره کند.
بیش از حد رسمی بودن
آخرین مسئلهای که نیکولای به آن اشاره کرده بیش از حد رسمی بودن است، زیرا این موضوع باعث خواهد شد تا شخصی که در حال خواندن رزومه بوده نتواند از طریق نوشته با متقاضی ارتباط برقرار کرده و در نتیجه احساس خوبی نسبت به شخصیت آن فرد پیدا کند.
منبع: businessinsider